Kezdőlap

Miért hoztam létre ezt a honlapot?

Ezt az idézetet Dr. Sas Elemértől a tudós fizikustól idézem:

“A világ titkainak megfejtése és a megfejtett titkok tulajdonlása az köztulajdon, ugyanakkor annak mindenki számára hozzáférhetővé tétele, tehát az ismeretterjesztés az közérdek”!

Régi elképzelésem volt, hogy a közlekedésbiztonságról indítok egy honlapot, ami nem a hagyományos módon közelíti meg hétköznapi közlekedési problémáinkat…

ZÉRÓ TOLERANCIA a balesetveszélyes úthibás utakra!

  • a repedezett

    Veszélyes úthibák

    Veszélyes úthibák

  • felgyűrődött
  • megsüllyedt
  • kátyús
  • nyomvályús
  • mart felületű utakra
  • valamint az elhanyagolt útpadkákra.

Az út építés és út javítás költséges és drága, de a közlekedők élete sem olcsó! Küzdj a közlekedés biztonságért, az életedért! A közutak biztonságosság szerinti megítélése (több más szempont figyelembe vétele mellett),  a minősítése, értékelése, csak akkor elfogadható, ha az adott úton, útszakaszon kialakult úthibák, a járműveknek, gépjárműveknek csúszó üzemmódjánál nem okoznak haladási irányváltozást, az egy nyomvonalon haladó járművek vezetőinek egyensúlyvesztést!, Ha igen, az út balesetveszélyes, javítani kell! Ezt a vizsgálati módot kell bevezetni az utak vizsgálatánál!

A 6/1998 (III:11) KHVM rendeletben meghatározták, a 3.2 pontjában, az út ellenőrzések gyakoriságát.

Ezért azok az úthibák, amelyek az adott úton előírt, két útellenőrzés közötti cikluson túliak, nem történt intézkedés a kijavításukra, a Közút kezelője, mulasztást követ el, a közlekedőkkel szemben, az út, baleset és életveszélyességének a megszüntetésére! Az utak állapota akár jó, akár rossz, a közlekedésben, a közlekedés biztonságban döntő szerepe van! Ez a tény nem vitatható!

A közlekedés vizsgálatához, megértéséhez kiindulási alap szükséges. Ehhez a fizikai tudomány segítségét választottam. A közlekedés kényszerhelyzet, és amíg még élünk, nem szűnik meg!

A közlekedés mozgással, helyváltoztatással jár, manőverekkel (elindulás, gyorsítás, lassítás, fékezés, megállás, előzés, kanyarodás, tolatás, parkolás stb.) hajtjuk végre.

A mozgáshoz, helyváltoztatáshoz erő kell és ez az erő a súrlódási erő. A súrlódásnak 3 állapotát ismerjük:

  • a tapadó (nincs elmozdulás, nyugalmi helyzet van)
  • a gördülő (a jármű kerekei forognak az úton)
  • a csúszó ( a jármű kerekei nem forognak, csúsznak az út felületén)

Ahogy más esetekben, úgy a közlekedésben is, a súrlódás a kölcsönhatás révén érvényesül. A járművek, gépjárművek az út felületével kölcsönhatásban vannak. Közlekedés biztonsági szempontból ez a legfontosabb, mert ez határozza meg a haladási irányt. Az úthibák veszélyessége abban rejlik, hogy veszélyhelyzetben, a fékezésre kényszerülő gépjármű akaratunktól függetlenül, kiszámíthatatlanul megváltoztatja a jármű haladási irányát, az egy nyomvonalon haladó jármű vezetője pedig, egyensúlyát veszíti el. Ebben egyetértünk, ebben egyet kell értenünk, mert a közlekedésre ez a kiindulási alap és ez a tudományos magyarázat!

A közlekedés előre elképzelt, tudatos, összetett cselekvés, a mozgás legmagasabb formája.

Közlekedés biztonsági kérdéseknél hiányoznak a kiindulási alapok meghatározásai. Hiányosságok vannak az elméleti és gyakorlati képzésben, a vezetéstechnikai képzésben, a szabályok betarthatóságában, értelmezésében, helyszínelési gyakorlatban, a tudományok elsődleges figyelembe vételével, a szakvéleményeknél is hasonló okok, ez által az ítélkezések meghozatalában.

Úthibás utakon közlekedve, vészhelyzetben, az úthibák hatástalanná teszik a Közlekedési Hatóság erőfeszítéseit, a gépjárművek kifogástalan műszaki állapotban tartására, a Közlekedés Rendészet ellenőrzési és felügyeleti munkáját és nem utolsó sorban a gépjárművek tulajdonosainak áldozatát, a kifogástalan állapotban tartásra. Ugyan is az úthibák miatt, a műszaki állapottól függetlenül a balesetveszély változatlan marad.

Ha nem tanítják meg a közlekedőkkel az úthibás utak veszélyeit, sem az iskolákban, sem a tanintézetekben és nem vállalja fel egyetlen klub, vagy szervezet sem, akkor alakítsunk magunknak egyet!

A baleseti statisztikákban úthibából bekövetkezett baleset nincs is! Miért? A vétlen áldozat sok, tenni kell valamit. Az emberi életeket az utak jó állapotban tartásával is védeni lehet! Miért nem tesszük?

A kijelentésimet a kölcsönhatás elmélete is igazolja. Tanulmányomban ezekre adok magyarázatokat, hívom fel a figyelmet. A nyilvánosság elé tárom munkámat, kitéve bírálatoknak, kritikáknak, észrevételeknek, javaslatoknak,  ellenvéleményeknek és kérem  azokat,  akinek van véleménye, írja meg az info@rosszutak.hu-ra.

Egy biztos, ezt az anyagot indoklás nélkül elutasítani nem lehet, mert nagy része tudományos alapokon nyugszik. Az indoklás nélküli elutasítást el sem fogadnám!

A honlapomon olvasható anyagot elkészíthette volna állami, vagy civil szervezet, az Európai Unió Közlekedés Biztonsági Tanácsa, de magánszemély is! Én megtettem.

MINDEN TÉVES ÉS HIBÁS ELMÉLET VESZÉLYES ÉS KÁROS A TUDOMÁNYRA! EZ A KIJELENTÉS IGAZ, A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG TUDOMÁNYÁRA IS!

A közlekedés biztonság minden közlekedőnek első számú ügye, ezért aki ellátogatott a honlapomra hívja fel mások figyelmét is és ajánlja másoknak is. Tegyenek fel kérdéseket az anyagomból közlekedési szakembereknek és a válaszaikat vessék össze az itt megismert anyaggal.

 

Köszönettel: a honlaptulajdonos

A hitelességemhez