Hazai pálya

 

Hazai Pálya

A közlekedésbiztonsággal is, mint minden más területtel szorosan kapcsolódó témakörről, a MINŐSÉGRŐL fejtek ki néhány gondolatot.
Az autóiparban, a gépiparban nagy erőfeszítéseket tesznek a minőség, a minőségbiztosítás érdekében, hogy a lehető legjobb minőségben kerüljenek piacra a termékek. Sajnos nem minden területen van ez így. A minőség az élet minden területén jelen van, de nem ugyan olyan fontosságot tulajdonítanak neki! Itt álljunk meg egy gondolat erejéig. Ha ilyen fontos szerepe van a minőségnek, akkor határozzuk meg, hogy mi is az a MINŐSÉG? Nagyon fontos, hogy ezzel a fogalommal tisztában legyünk, mert ennek alapján tudjuk eldönteni sebészi pontossággal, hogy a termék, a szolgáltatás megfelelő minőségű-e.

A hitelességemhez

Tehát: A minőség az elképzelés és a megvalósítás különbségének a mértéke! (azoknak akik nem járatosak ezen a területen: Az elképzelés a termékre, szolgáltatásokra vonatkozó szerződések, a szabványok, a műszaki leírások, rajzdokumentációk, etalonok szabják meg a minőséget. Amennyiben ezektől eltérést tapasztalunk a minőség kifogásolható. Van javítható és van javíthatatlan selejt, de itt már az ár csökkenését eredményezi, ha a megrendelő, vevő elfogadja a javított terméket.
Ennek alapján azt tanácsolom mindenkinek, hogy keresse az elképzelés és a megvalósítás közötti különbséget, és akkor megkapja a MINŐSÉGET!
Az útépítésnél sok kifogás merül fel az utakkal kapcsolatban. Egy új út megépítésénél
az a vállalkozó nyeri el a útépítés lehetőségét aki a legalacsonyabb árat adja!? Még soha nem hallottam, vagy tapasztaltam azt, hogy először meghatározták volna a minőségi követelményeket! Ebből kell kiindulni és szigorúan ellenőrizni, betartatni azt! Ezek után jöhetnek az ajánlatok, és aki a legjobb ajánlatot teszi meg nyerje meg a kiírást. Fontos az anyagi rész is a kivitelezés határideje is, de a legfontosabb a MINŐSÉG!
Az autóiparban fordultak már elő minőségi problémák, amit a gyártó elismert és pontosan meghatározták, hogy mely sorszámú autókat kell visszarendelni. Sok balesetet, életet megmentve ezzel. A közlekedés szerves része az út is, ezért sokkal jobban kell figyelni a minőségre. Egy munka, egy termék, egy szolgáltatás addig nem tekinthető késznek, még a minőség ellenőrzés meg nem történt. Pl. egy szabónál ha nem vagyunk elégedett az elkészített termékkel, és a szabó nem tudja a megbeszéltek szerint elkészíteni, jogos a kifogásunk, a reklamálásunk! Ebben az esetben mi magunk vagyunk a minőség ellenőrök. Az oktatásban is figyeljünk arra, hogy azt kapjuk-e, ami alapján jelentkeztünk az oktatásra. A politika sem kivétel, mert a kampányban sok ígéretet kapunk, melynek alapján választunk, majd kiderül, hogy a kampányígéretekre rá sem lehet ismerni! Az ígéreteket a fajsúlyuk alapján tudjuk eldönteni, hogy milyen mértékben valósultak meg. A nyertes összes kampányígéretéből 100%-ból, hány % valósult meg? A fajsúlyosabbak a legmeghatározóbbak, és ha a 100%-tól – X%-al eltér a program vállalni kell a következményeket! Ez így tisztességes, korrekt a választókkal szemben.

A minap a Pénzcentrum honlapján találtam rá “A kátyúk tengerén”:horrorisztikus a magyar utak állapota cikkre.

A cikkben leírják az utakat folyamatosan újítják fel, ezért a statisztikák szerint folyamatosan javul az utak minősége. Pontosítani kellene, hogy az utak minősége alatt mit kell érteni? Sok követelmények kell megfelelni az utaknak, de a legfontosabbakról még soha nem beszéltek! Ez a mozgásokra vonatkozó fizikai törvények! Az utakkal szembeni kifogásainkat nyugodtan kiterhejeszthetjük a világ minden útjára! Honlapomon sokszor kifejtettem már ezeket. Nézzék meg milyen követelmények szükségesek a fizikai törvények előírásainak. A Magyar Közút Zrt. Közreadta az országos közút hálózat burkolatának minősége grafikont (2015-2021) Ez a kimutatás is nélkülözi a mozgásokra vonatkozó fizikai törvények követelményeit! A mozgásokra jellemző a sebesség és a haladási irány (változás)! Elsődlegesen ezt kell figyelembe venni! De nem teszik! Az útfelületi hibák sok haladási irányváltozás okozását idézik elő. Más okok is okoznak haladási irányváltozást! Ilyenkor elhagyjuk a forgalmi sávunkat, az útról is sokszor letérünk. Súlyos, halálos balesetek következnek be ilyenkor.

Azt írják, hogy egy kátyú 20-30 eft. kárt okoz a kocsiban, de ennél is fontosabb, hogy személyi sérülésekkel járó baleseteket is okozhat. A személyi sérülés lehet könnyű, súlyos, vagy halálos! Mi a következménye, ha súlyos, vagy halálos baleset következett be? Az anyagi kár is számít, de a személyi sérülés felbecsülhetetlen értékű!

A Magyar Közút Zrt.-re nagy felelősség hárul, ezért nem értem miért nem gondolkodtak el azon a kérdésemen, hogy milyen tényezők és körülmények alapján határozták meg a megengedett sebességhatárokat?

Kucsera Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük